Putsklippt




Idag har jag klippt Teddie lite grann, det hade börjat bildas lite tovor på benen och låren och själva pälsen behövdes nog putsas till lite också, såhär blev resultatet då, är rätt nöjd faktiskt :)
buan

tack! Desamma :)



tränar du mer än lydnad?

buan

okej, va kul.. nä jag tränar för att kunna tävla med buan till sommaren i agility och tränar vallning för att hon gillar det.. har tränat lydnad men buan gillade det inte hon var fortfarande "omogen" och ville allt annat än sitta still eller ja ligga. Hon klarade alla moment förutom apporten som jag håller på att träna in nu.. men de är inte kul att hela tiden försöka fånga hennes intresse..

Sofia

Aww, han ser ut som en valp! Så sööt :)

erika

sv: håller helt och hållet med dig. det känns väldigt onödigt och onaturligt..

Sandra

Hej, att gå till veterinären hjälper inte. Så här är det. Rocky är gammal vanvård. Han har fått sitta fastkedjad i ett element och gjort ifrån sig på plats, bott i hundgård året om och bott på en balkong året om. Han har inte fått lära sig att inte kissa inne. Vi har kämpat med att bli rumsrena sen jag fick hem honom för snart 1½ år sen. Vi testade att kastrera honom, det hjälpte lite mot småskvättandet ute men inget mot innekissande. Han kissar oftast inne när han är osäker och ur balans som han är just nu av okänd anledning. Spökperiod. Kissar också mestadels på sina egna saker. Kissfläcken i soffan igår är precis bakom där jag hade mina ben. Han siktade förmodligen på mig. Han anser att jag är hans och inte tvärt om. Hoppas du har klarhet i vad som hänt i hans liv. Ställ gärna frågor om du undrar något

Sandra

Kisskydd har vi testat. Fungerar sådär =/ Han är byggd på ett sätt som gör att skyddet glider ner och han kan då kissa trots det. Sen när man tar av det så ``läcker´´ han. Han kan inte hålla tätt alls och det bara rinner. Så nja, fungerar inte jättebra men ibland.

Nathalie & Pelle

Sv: Jo, jag är seriös med tävlingslydnaden och ja, jag har tänkt gå en kurs :)

Sandra

Ja precis, der rinner endast från honom när man tar av kisskyddet inte annars. Vad var det för test?

Nathalie & Pelle

SV: Ja jag ska kolla runt lite och hoppas på att hitta något bra! :D

P.S Hundar

På så sätt är det ju roligt med en trimras! Man kan förändra så mycket! :D

Sandra

Nej, jag tror inte du förstår mig =/ Att det rinner har med att trycket från snoppen försvinner vilket gör att han inte kan hålla emot. Precis så om man är jättekissnödig och korsar benen för att hålla tätt. Hänger du med. Det här med att just nu kissar mycket och länge har med att han är i obalans, han har en period nu som han är osäker. Morrar och gör osäkra gester mot folk han känner. Lägger svansen mellan benen när han får mat osv osv. Men själklart kollar jag upp honom om det blir värre.

maja o zoro

sv;tack :D

maja o zoro

sv;tack :D

erika

jag planerar bara valpköp. hoppas på en liten orange valp till hösten :-)

Emmy

Hej!



Jag har precis uppdaterat min bloggsida där jag tipsar om andra bloggar & sidor och jag la till din då jag tycker den är mycket läsvärd! Hoppas det är okej med dig,

annars dra iväg ett mejl till mig så tar jag bort länken =)

MA

Jätte fina bilder!! :)

en fråga: hur lägger man upp en video på sin blogg? :)

MA

sv: tack så mycket! :)

Sandra

Ojdå, bor du där du. Okok, funderar på om jag kanske kan gå igenom brukshundklubben jag. Dom fixar ju instruktörsutbildningen åt mig =)

C.J.

Va fin han blev! =)

Matilda

Han är så fin! :)

Nathalie & Pelle

Sv: Det blir nybörjarkurs i tävlingslydnad, det jag tyckte lät extra bra var att vi ska träna med klicker på kursen :)



Låter härligt, jag har blivit lite sugen på att gå ännu fler kurser nu faktiskt ;)

Nathalie & Pelle

Sv: Haha, det låter ju för bra för att vara sant! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress