Massage


Skall gå en hundmassagekurs i mars men har lånat hem en massagebok och tänkte tjuvstarta lite, kan ju vara bra att kunna något i förväg. Tror Teddie skulle må bra av massage, någon annan som sysslar med hundmassage? Vad har det gett för resultat för din hund?
Jenny & Kex

jag gör alltid massage på kex innan vi ska sova. Vi har båda två lite svårt att komma ner i varv men när hon får massage på kvällen somnar hon snabbt och jag med ;) Väldigt mysigt är det också :)

Linn

Jag läste nån artikel om hur man masserar hundar, olika "massage-grepp" osv, och så testade jag på sixten. Han blev bara rastlös och började sprattla :/

P.S Hundar

Lättare att gå kurs och lära sig, man får inte ut så mycket ur böckerna bara, det kan lätt bli fel. Däremot om man blandar kurs med bok är det lättare då man kan få hjälp med greppen osv :)

svar:

haha mindre kul att få hem ;)

Nathalie

Åh vad kul det verkar :)

C.J.

Va kul att lära sig hundmassage. Jag har funderat på det flera gånger, men det har aldrig blivit av.

Jenny & Teddy

Jag håller på lite då och då. Ska ha som mål att göra det en gång i veckan men har nu fullt upp med det så det blir när jag inte har så mycket att göra.

Gjorde det regelbundet när jag plugga hund och då fick jag mer kontakt med honom och han älskade att få massage.

Nu så går jag på friskvård, water treadmill träning, och där har jag fått beröm för att han har fin kondis och bra med muskler och så. Min kompis som e med med sin hund så har hon får göra lite mer extra hemma som massage, men tror inte att hon gör de då de inte har sett nån förbättring på hundens rygg. Men massage tycker jag ger bra relation mellan hund och förare samt bra till friskvård :)

erika

vad roligt! skulle vilja testa på det någon gång :-)

emelie & berit

berit älskar sin massage och brukar ofta somna, grymtar till lite när jag vänder henne för att ta andra sidan. och kan även komma och tigga om att få massage ibland så hon älskar det verkligen. kanske inte så konstigt med en trasig kropp. :( tycker också relationen blir bättre av det!

Sandra

Härligt med massagekurs. Vart har du hittat den?

Jag masserade väldigt mycket när jag fick hem min förra hund. Han var väldigt stressad och hade svårt att varva ner. Vi satte oss ner i gräset i sommras och massareade efter varje prromenad i 1-2 veckors tid. Dom somnade och efter det så var Samsam lite lugnare när vi kom hem efter promenaden

Petra

Härligt med massage! Elsa hoppas upp i mitt knä på kvällen när jag sitter framför Tvn och får ryggmassage innan hon somnar ;) Hon är ju bara en liten fralla så det är inga problem att ha henne i knät.

Ida

Jag brukar massera Gizmo ibland, dock gör jag det inte så jätteofta men han älskar det verkligen och ligger helt still.



Fick massera en hund när jag praktiserade på djursjukhus, den hade diskbrock. Inte så komplicerat faktiskt :)

Helena

Funderar på att också gå en kurs i hundmassage, brukar sitta på kvällarna och "låsas massera"(eftersom jag inte vet hur det exakt ska gå till) och tycker det blir en mysig stund mellan mig och hundar, en bra kontakt och så får man chans att känna igenom deras kroppar.



Kan du rekommendera boken i inlägget? Har gått förbi den flera gånger i bokhandeln men inte "vågat" mig på att köpa den. :)

Trevlig helg!

Mathilda

Mina hundar brukar få besök ibland utav en tjej som är hundmassör. Dem tycker det är jätte skönt och hon är väldigt duktig. Massagen blir lite utav en hälsokoll, för hon känner på hur hundarna är musklade, om dem är stel eller öm.



Jätte bra tycker jag! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress