Utställningsträning!

Ikväll har vi utställningstränat lite grann, igår upptäckte jag att de hade lagt upp på Finska kennelklubbens hemsida att en hundutställning kommer ordnas i Vasa i april 2012. Tror vi skall anmäla oss till den och så blir det ju en utställning i Kokkola i juli 2012, så går allt som det ska så blir det 2 utställningar för oss nästa sommar. Så nu skall vi börja utställningsträna ordentligt.

hugan

Spännande! Då får du börja spara pälsen också! ;)

Kelli

Finis! Lycka till!

Får man undra vart i Finland ni bor? För ni bor väl i Finland? ;)

Jenny

Tycker att det är snyggt när man står framför hunden. Då får man en mer blick på hur hunden ser ut utan att själva handlern förstör bedömningen, fast sen så beror det ju också på vad handlern har för kläder (färgen). Tycker inte att de ska matcha hunden.

som tex. vit hund svarta (mörka) kläder och svart vitt (ljust).



Besök gärna min blogg. Har följt dig ett litet tag på bloglovin och gillar din blogg :)

Kelli

Sv: Jaha, okej :)

Hur kommer det sig att du har en blogg på svenska och är så bra på svenska och sådant? :)

Kelli

Sv: Hmm... så har du nånsin bott i Sverige då? :)

Påtal om detta så är jag också finsk ;)

C.J.

Va fint han står! Ni kommer ju bli proffs på det där när ni har så lång tid att träna på. =)



Sv: Ja, hon är allt ganska söt. ;)

Kelli

Sv: Aha :/

Ja, det är jag :)

Kelli

Sv: Nä, jag bor i Sverige, har många släktingar i Finland. Finska var mitt första språk och vi vistades väldigt ofta hos mina kusiner där i Oulu när jag var plutt :)

Kelli

Sv: Jasså:)

Jag har säkert sagt det 1000 gånger och säger det igen - han är så otroligt gullig!

Nu ska jag dock sova, godnatt!

C.J.

Sv: Hehe, alltså jag är inte så bra på utställning. Men i mina ögon så ser det fint ut. =) Han står ju, första (och enda)gången jag ställde ut Sendit så satte hon sig ner hela tiden. ;)

Josefine, Balder & Saga

Kikar tillbaka :) Vad Snyggt han står, vacker vit fluffig päls också :3



Mvh Josefine

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress