Regnigt värre och Teddie testar!

Sorgligt men sant, det regnar idag också! Jag som hade tänkt ta en photoshoot i skogen med Teddie idag, men det får bli en annan dag då istället. Jag borde skaffa mig en hemmastudio för såna här tillfällen. Om någon ville sponsra mig skulle det vara fint! Iallafall så har Teddie testat Gold Glitter hästglans idag, till tovutredning. Han har börjat få lite tovor i nacken som inte vill försvinna. Nästan lite märkligt att pälsen inte tovat sig tidigare, Lagottons päls upplever jag inte alls så jobbig som en del menar. Nu har han då haft sina första tovor iallafall och blev tipsad om hästglans, tja, denna sort funkade ju sådär, lite lättare att reda ut dem än innan kanske men det var lite klottigt med en massa glitter som spred sig i pälsen. Den får 3 av 5 tassavtryck!
Jenny & Kex

sv; Kex blev två i februari hon :)



Hihihi, vänta du bara tills all valppäls är borta ;)

När du badar honom så är ett litet tips att inte använda balsam. Jag själv upplever att pälsen blir så mjuk att det tovar ihop sig mycket lättare.



Vilken kennel kommer Teddie ifrån?

Bella och Chica - en hundblogg

Sv: kanske en lite större bild sen flera små, det får gärna gå i någon varm och mysig, ganska diskret färg. :)

Bella och Chica - en hundblogg

Tillägg: Vill gärna att det ska stå

"Isabell Eriksson och Caci's Royal Chica" eller liknande på headern med :)

Laura

Tack för kommentaren, hoppas du lyckades uppfatta att jag har två hundar även fast det blir en hel del schäfer-skriverier i dagsläget! Du har en väldigt fin hund du med, och fina bilder.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress