Nyklippt!


Teddies päls hade börjat bli rätt lång och tovig igen så det var allt dags för en putsklippning!
hugan

Här finns en till som blivit klippt! Ordentligt!

Sandra

Härligt. Hurtta är ju skitbra verkligen!! =)

Sofia

Finis! :)

Fanny

han har verkligen skitsnygg färg på pälsen! I love it!

Nathalie & Pelle

Så stilig :)Ska du ställa ut honom någonting? Jag tror attd et skulle gå bra för honom i utställningsringen :)

Nathalie & Pelle

SV: Näej vad tråkigt :(

Helena

Så fin han blev!

Duktig du är! :)



Ha det så bra!

Sofia

Sv: Tack :) mjo, vi har pratat med några instruktörer, tyvärr gav de inte mycket till hjälp... känns som att de bästa instruktörerna befinner sig i Stockholm och det tar några timmar att åka dit :/

Sofia

Sv: Jo, det är ju sant. Bara lite trött på kameran jag har nu och i framtiden jag kommer inte kunna låta bli att köpa en canon eos som kan filma ändå ;)



Vi får ta och kolla med BK :)



Har du bestämt om du tänkt ställa Teddie eller inte nu då förresten?

C.J.

Va fin han blev! =)

Sofia

Sv: Har just nu Olumpys e-450 och tack för tipset :)



Åh, typiskt! Blir nog också roligt att bara ställa ut överhuvudtaget. Inte för uppfödaren kanske, men haha.

Finns ju chans att det går bra iallafall :D

Sofia

"Olumpys"... :(



Sv: Vad bra!

Kan Teddie det här med att ställa sig själv och så då? För isåfall tycker jag att ni borde försöka er på den utställningen som kommer snart :) fast det är ju klart att man blir lite osäker iallafall.

Sofia

Sv: Ahaa. Men jag tror inte att det är så farligt faktiskt!

Åker ni bara dit någon/några timma(r) innan ni ska gå i ringen så att Teddie slutar bry sig om hundarna så går det väl fint. Jag menar, Ares när han var 4 små månader struntade i alla hundarna när han var i ringen. En liten hundälskande valp är det ju då!

Annars vore det ju bra ifall det fanns någon park i stan bara för att träna runt så mycket liv och rörelse :)?

Sofia

Sv: Det är vad bussar och föräldrar är till för! ;)

Någon utställning måste ju bli den första också :)

Nathalie & Pelle

SV: Ja det är ett fint trick tycker jag :)



Haha, ja verkligen! Varmt och skönt ;)

C.J.

Sv: Ja, det tycker jag absolut att du ska vara! =)

Sandra

Tack snälla för din kommentar i bloggen. Det uppskattar vi!



Vilken sötnos du har! Tjusig tjusig! Och härliga bilder!

Rebecca

Vad fin han blev/är! :) Jättestilig

Sandra

Tack snälla för dina stöttande ord!

Sofia

Sv: Jaa, speciellt jaktlabbar!

Vanligtvis brukar det vara kort rastning på morgonen, 20 min rastning mitt på dagen, längre sträcka på eftermiddagen ca 40-60 min och så kort rastning på kvällen/natten. Det var väl motionsdelen, annars har hon nosarbeten nästan varje dag (leta mat, leta godis, söka upp saker) och apportering i skogen nån gång i veckan. Det spelar ingen roll ifall det har varit en väldigt aktivitetsfylld dag/vecka med massa spår, sök, hundlek och följa med till nya ställen/annat, hon är likadan ändå, så det känns inte som att det ökad stimulering som har lugnat ner henne :/ klurigt detdär!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress