Träning & Bus

Har börjat träna mer passivitet med Teddie, han behöver kunna slappna av mer i livliga/stressiga miljöer. Har börjat gå till stan oftare och träna moment samt passivitet, de har tagit bort snön från Mässplanen nu också så kanske blir att börja gå dit och träna nu, utställningsträningarna som ordnas här i stan kommer hållas där några gånger, tror vi skall åka med på dem också. Har även beställt hem boken "Släpp kontrollen lös" som jag tror vi kommer ha nytta av! Här överst tränar vi på något som jag såg från R+hundskola som jag gjort om lite till en egen grejj, Teddie brukar kunna jaga upp sig när man kampar med en leksak i trännigshallen bland alla hundar och börja hoppa upp och försöka nafsa tag i leksaken, istället skall han erbjuda ett lugnt beteende för att få möjlighet att leka pånytt!

P.S Hundar

Tycker "Släpp kontrollen lös" är super! :)

Malin & Dylan

ja, han är grym verkligen!!! Synd att du inte bor närmre då! Jag ska gå iaf:) Ska bli superintressant!!

Sofia

Önskar er lycka till med träningen!

Nathalie

Sv: Jasså, ja det är ju dessvärre ganska vanligt inom rasen :/ Jag ska också börja rycka hår oftare!

steph

duktiga ju :)

C.J.

Det har jag också använt mig av (det du gör i första filmen), fast i lydnaden. Riktigt smart grej faktiskt. =)

erica

tycker det lät som ett superbra träningstips med att erbjuda lugnt beteende, ska öva det med flisan också!

Sofia

Va gulligt han morrar när han leker :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress