Putsklippt


Idag var det klippdags för Teddie igen, pälsen växte mycket snabbt denna gång och han hade blivit så otroligt ullig, massor med underull bara som stack upp ovanför den vanliga pälsen. Blev väl lite bättre nu, men något ullig är han fortfarande, någon med några idéer eller tips angående detta? Ett tovskär har jag iallafall köpt, så lätt det gick att dra ut tovor och reda ut pälsen innan klippning och duschning!
hugan

Har en karda, då får man bort tovor, sen klipper jag.

Men det är jag det...fick lite småskäll att jag snaggat elsan så hårt, "ett lagottohuvud ska ju vara runt" men...vi ska inte på nån utställning och hennes päls var onödigt tjock och hon flåsar av värmen redan nu trots vårvinter! Och det kommer ny päls som du säger, farligt fort! :)

hugan

Såg att vi gått om varann i kommentarer! ;)

Teddie verkar ha en fluffigare, mindre krullig päls än Elsan. Och så är det väl med lagottos, det finns olika sorters pälsar. Eller så kanske det är hans valppäls som ska trimmas till? Du kanske skulle fråga Jenny om tips? Jag hade själv ett elände att hitta någon klippkunnig att fråga om råd.

Lycka till! :)

Sandra

Tjusig vovve! :)

C.J.

Söt han är, Teddie! =)

Lisa

Sv: Tack detsamma :)

LENA ♥

En riktig sötnos :) kram♥

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress