Foderbyte
Har börjat misstänka att Teddie eventuellt kan ha någon allergi eller är lite överkänslig så nu blir det att testa på ett foderbyte för att se om det kan ha någon effekt. Utbudet av foder är inte så stort här, men Brit Care har de iallafall som verkar vara ett bra foder, nu blir det lamm&ris sorten som sägs vara bra för känsliga hundar. Spannmålsfritt förutom riset och fritt från ingredienser som brukar kunna ge upphov till allergier som finns i många andra foder.
 
Vad äter era hundar och är ni nöjda?
Kim&Hera

Åhh.. Foderallergi låter tyvärr bekant. Min schäfer Hera började bli överkänslig som dom sa hos Veterinären i början. I själva verket kunde hon äta ett foder i högst två veckor sedan började bajset rinna ur henne, hon spydde mycket och kliade upp stora sår. Vi testade olika foder i säkert sex månader innan vetrinären kunde konstatera att det rörde sig om foderallergi men de hade inte någon aning om vad i fodret. Det kunde ju vara proteinhalter och kötthalter och gud vet allt vad dom rabblade upp. Vi har gått över till BARF nu och det passar min tjej perfekt.

Hoppas att ni också hittar ett foder som funkar för er :)

Emma

Aska äter Vom og Hundemat som är ett helt spannsmålsfritt färskfoder, jag är supernöjd med det. Har märkt massa positiva förändringar sen vi gick över till det :)

Nathalie & Pele

Pelle äter Royal canin medium adult. Jag är dock inte nöjd med fodert, Pelle är ofta dålig i magen och jag tycker att han går upp i vikt väldigt lätt.
Har försökt övertala mamma att vi borde byta foder men det går segt alltså :/

Nathalie

Sv: Tur! Hoppas det fodret komemr att fungera bättre för er :)

Hannah & Wille

Sv: Ja :) Gör inget speciellt med filmen, redigerar bara den på iMovie sen så laddare jag upp den på Videofy.me. Har aldrig testat youtube så vet inte så mycket om det.. men Tittade nyss på någon äldre video som du hade lagt in på bloggen och där var ju kvaliteten mycket bättre. Kanske någon inställning eller något som du har råkat ändra? :o

Sandra

Salsa äter Standardt Mild + Vom og hundemat färskfoder.
Jazz äter High Energy Extreme + Vom og hundemat färskfoder.
Standardt är enligt mig det bästa torrfoder som går att få tag på. Och vom og hundemat är enligt mig guds gåva till hundar och hundägare!

C.J.

Sendit äter ANF Holistic. Det ska vara gjort på bara "riktiga" ingredienser, så inga tillsatser och annat ska det finnas i. Jag är jättenöjd med det fodret och Sendit gillar det.

Hoppas att Teddie går bra på det nya fodret. =)

Sara

Usch vad tråkigt! Foderallergi är verkligen trist :(. Vi trodde länge att Ozzy hade foderallergi men det visade sig vara en störning i tarm och mage som var enkelt botat med männsikomedicin för sura uppstötningar :D, ibland har man tur. Jag hoppas verkligen du kan komma tillrätta med det!

Sara

Hej!

Jag visst är han söt, ser verkligen ut som en igelkott när han går. Haha :)

Min golden äter Hill's sensitive stomach och chihuahuan äter Advance mini adult. Är otroligt nöjd med båda fodrena, bra i magarna, hull och päls. :)

Ha det bra!
/Sara

Fotograf Sofie Gustafsson

Tack snälla för din kommentar hos mig :)

Catta

Vi har just bytt från James Wellbeloved till Magnussons (http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit/51). Vi är jättenöjda båda två! Hon äter upp allt direkt och så kliar hon sig mindre än förut.
Magnussons är ett svenskt foder, så det är lite krångligt att få tag på. Inget låtsaskött i det, dvs inget köttmjöl som många andra tillverkare har. Dessutom är det relativt billigt och KRAV-märkt.

Kerstin

Söt vovve! :)

Min hund hade också känslig mage. Provade alla möjliga torrfoder, inklusive allergifoder, men han var lika dålig för det. Bytte då till färskfoder från Nordic och sen dess har han plåtmage :) Han mår jättebra och har fått blank päls och starka klor. Nordic, Klass och Vom og Hundemat är de som producerar färskfoder. Får kolla om det är nån butik nära dig som säljer, annars kan du fråga om de kan beställa hem :)

Emma och Charlie

Charlie äter Specific CXD-M och det gör min mammas lagotto också. Han är också känslig i magen men sen han började äta Specific har han inte haft problem med magen :)

Emelie och Kelly

Min hund äter advance för hon har känslig mage :/ men jag har provat massa andra foder och är faktiskt riktigt nöjd med detta :)

fantasticdog

Min hund är lite vad som, Eukanuba och Royal canin mest. Jobbigt det där med foder allergimisstänkt i ert fall, men många har det ju. och det är knepigt att komma tillrätta med. Färskfoder ska ju vara bra, men luktar apa...eller kobajs ;)

Martina

Vom og hundemat ger jag till båda mina känsliga hundar! Det bästa jag varit med om!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress