Omvänt lockande

För att få kommandon mer befästa har vi börjat med omvänt lockande, verkar vara en rätt effektiv metod och hoppas på att den kan lösa vårt problem med läggande under gång i lydnaden, hittils går det hyffsat, skall ta och träna utomhus också med mera störningar, någon annan som kör med omvänt lockande?

Utgår från denna artikel: http://www.hundid.se/Filer/inlarning%20av%20omvant%20lockande%20och%20frisignal.pdf
buan

du har ju mycket finare blogg hördu ;)



Ska vi följa varandra?

Maud

Hej och tack för kommentaren i min blogg!

Jag brukar också träna med omvänt lockande ibland, beror lite på hund och situation!

Fin vovve du har!

Mvh Maud

Elin

Haka på idén du också :)

buan

tillagd!

Jenny

Hejsan. Tack detsamma! Gör exakt som du gör med omvänt lockande. :)

Malin

Vilken liten sötnos du har :)

Jenny & Kex

Vill du va med i mitt och Kex lilla lydnadsprojekt? Du kan läsa om det på min blogg :)

Jenny & Kex

sv; jag tänkte göra så att man visar tävlingslydnaden så ena veckan visar man platsliggningen och andra fria följet/linförigheten osv :)

Jennie och Exxa

Naw fina Teddie!

C.J.

Ja, vi har kört mycket med omvänt lockande i platsen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress