Mera bilder



Idag har vi det kallt här, även Teddie får lov att dra på sig lite mer kläder. Hittils klarar han kylan bra, förra året började han frysa så grymt om tassarna när det blev kallt men än så länge har han klarat sig undan från det. Försökte få tag på hundskor förra året, men de var slut i hela stan, så fick försöka med någon provisorisk lösning i form av strumpor, som inte ville hållas kvar längre stunder, någon med samma problem, hittade ni någon lösning?
Emmy

Jag hade problem med Lyra förra vintern då hon frös helt galet om både kropp och tassar. Funderade på skor men de skulle liksom inte få några som satt bra. Men vi körde på med en tassalva från animail.se och då blev de bättre. Och i år har hon inte alls samma problem. De blir nog härdade med åldern =)

http://animail.se/rapsodog-tassalva-100ml.html

Sofia

Sv: Han är 6 månader och en vecka exakt ;)

Gissa om jag blir avis på er! :/

Petra

Vilka fina vinterbilder! Elsa frös jättemycket förra vintern när det var så kallt. När det var som kallast (-30) få blev det bara en snabbrastning på gräsmattan. Tack och lov så har det inte varit lika kallt och inte lika mycket snö i år, så då har det räckt med ett varmare täcke.

Malin & Dylan

Tack detsamma!:)

Evelina & Marvin

Svar: Tack så mycket :D Din blogg är jätte fin också! Du och din lagotto är jätte duktiga tillsammans :D

erika

charmtroll! :-)

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Vilka klara fina bilder!

maja & zoro

sv; tack :D

Josse

Vad fin han är i sitt täcke! =)



Häftig närbild också!

C.J.

Härliga bilder! =)

Jenny & Teddy

Vill också ha sådan snö!!

Förresten till tassarna för vintern så brukar jag smörja in tassarna med tass-salva, Fyra Ess.

Har det bara när de är jätte kallt eller så tar jag med mig de o har det i fickan när jag är ute länge och smörjer på när jag märker att hundarna går konstigt (får värma tassarna innan jag smörjer in det)

Hilda

Stackars Teddie! Inte kul att frysa inte :-(

Har aldrig haft det problemet med Hasse, då han är så varm av sig. Jag kan ha honom relativt kortklippt, även vid temperaturer på -20-25 grader. Inga kläder.



Däremot får vi problem på sommaren. Han blir väldigt lätt varm.

Jenny & Kex

sv; tack så mycket!! :D

Jenny & Kex

sv; tack så mycket!! :D

linnea

Det blir nog en y-sele från hurtta om jag hittar någon i affären så att man kan prova. :)



Finns det inte någon tassalva mot kylan? Har för mig det i alla fall.

cassi

Vilka söta bilder! :)

Malin

Alltså Teddie är så sjukt jävla söt!!!

Moa

Vilka fina bilder du tar! kan du inte göra ett inlägg hur man fotar hund bäst? :) Vad för inställningar du har/kamera,osv!

Jenny & Kex

jag kör med försvaretshudsalva och öser på på trampdynorna. :)

Sandra

Tack =) Tycker inte dina är så tokiga dom heller.

Ellinor och Kosmos

Vilka söta bilder! Helt underbara!



Sv: Tack!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress