Lydnadsprojektet

I helgen skulle det ju läggas upp filmer på de deltagandes bloggar av linförigheten, men jag hann inte med det i helgen så den får komma upp nu istället. Dock är jag inte helt säker på om det ändras till nästa helg, ingen av de andra deltagarna har lagt upp filmerna ännu, men mitt bidrag får lov att komma ut nu iallafall. Mer om lydnadsprojektet finner ni hos Jenny & Kex.
Sofia

Ser bra ut :D

Nathalie & Pelle

Sv: Haha, vad lika dom verkar vara, våra pojkar :D

Sandra

Ser bra ut. Men han tittar väldigt mycket på din ``godishand´´ Men ser bra ut, önskar jag hade en hund som kunde detta

Sofia

Sv: Möjligheten? Varför går det inte? :(

Sofia

Sv: Nej, vad tråkigt :/ bra att det finns hundratals andra sporter iallafall, och så inofficiella utställningar då. Kan ju bli kul iallafall.

Men det verkar vara ganska vanligt med bettfel nu bland många hundar?

Sofia

Sv: Vad typiskt! Visst är det störande när man avlar på hundar med fel... påtal om det såg jag häromdan att Ares mamma hade haft C-höfter på ett veterinärbesök. Senare hade hon B-höfter, men varför liksom :((

Sofia

Sv: Jaa, det borde jag nog ta och göra, får hoppas på det bästa :)

Jenny & Kex

fin kontakt och position! :) Han glider ut lite ibland i position i halterna. Sen kopplet liiite mer hängande :) Annars ser det kanoners ut!! :D

Stina

Bra, fast du borde träna mer svängar separat för nu så ser det ut som han inte hinner med riktigt och det ser ut som att du "drar" honom runt med kopplet

Ebba och Tilda

Ser väldigt fint ut! Jag hade släppt ut lite mer på kopplet så det inte sträcks i t.ex. svängarna. Sen ser det ut som du går väldigt snabbt men det kanske passar för er :)

naxo - bloggen med tips!

sv: samma här. vad har du gjort idag?:D

C.J.

Ser jättefint ut! Men precis som andra redan sagt så skulle jag slacka på kopplet lite. Sen ett annat tips: inför halter, svängar och helt om så sakta in lite, lite så kommer inte din sväng som en överraskning. Det ser ut som att han har lite svårt att hänga med ibland.

Jenny & Kex

kom på en till liten sak nu du skulle kunna träna på. Träna inte så långa sträckor ibland. Så att du ibland går väldigt korta och gör en hel massa svängar och krumellutter på så sätt lär du honom vara beredd på vad som helst :)

erika

sv; japp. hon är shaded sobel :)

erika

japps :) syster skulle omplacera henne och jag tog chansen :)

Angelica & Bovisen

Mycket snyggt! :)) Kul å se!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress