Slalomträning

 

Håller på att bli mer och mer intresserad av agility. Så nu har vi fixat fram slalom på baksidan, håller på att träna in det som bäst, kör med 2x2 metoden och hittils går det finfint! Så småningom skall jag lägga till fler pinnar och minska avstånden, han fattar väldigt snabbt så det borde inte ta lång tid tills vi kommer så långt. Så nu har vi slalom och hinder är enkelt att fixa själv hemma, men en tunnel vore allt något, nån som har nån idé om hur man bygger en egen tunnel?

Elin

hihi tack! =)



Ser att Teddie är nysnaggad =) länge sen ni klippte han?

Stina och Rag-vield.

Ja det går bra med oss, tror dock att vi har hamnat i någon höst/ vinter dvala. Det har regnat nu i två veckor i sträck och igår så kom snön. Har inte alls känt mig på topphumör när det har regnat men nu känns det lite bättre när det inte kommer vara lika blött. :)

Ida

Åh vad snygg han är i kort! Riktigt fin kropp :)

Har inte sett en lagotto i kort frilla förut så det var lite kul :)

Annika

Tips!



Hur stor hund har du?

IKEA har (eller hade) tunnlar för barn, som jag köpt till min hund och använt men dom är ganska små, så de gäller att ha en ganska lite hund.

Anneli

Vad duktig Teddie är och han är jättefin. Själv har jag 5 chihuahuahundar.



sv: tack, kul att du gillar min blogg.

Hilda

Rusta har (haft i alla fall) agilityhinder. Har sett tunnlar, slalompinnar och hopphinder. Kolla där?

Birgitta

Nu har jag hittat hit. Teddie är så otroligt lik sin bror Toldo så det är inte klokt. Det vore kul att träffas någon gång nu när de har blivit "stora".

Hilda

Haha, ja då blir det svårt förstås :-)

Linnea

Ollie tackar för komplimangen! :)



Jag vill också ha ett grönt regntäcke! Men såg nu på hurttas hemsida att regntäckena verkar finnas i svart också, har inte sett det förut. Har vintertäcket i svart och tycker min buse passar bra i svart så kanske ska försöka hitta ett svart regntäcke på nätet i en större storlek. Hans vintertäcke är en storlek större men det är ju tjockare också, så jag är rädd att en storlek större på regntäcket ska bli för stort.. men men, det är ju bara att skicka tillbaka om det inte passar. Synd att vi inte har fler och närmare butiker som säljer hurtta här. Jag är också ett hurtta-fan! :P



Vad duktig Teddie är, önskar vi hade kommit lika långt i klossträningen som er.. :) Och riktigt snygg i kort päls!



MVH/Linnea

Linnea

Vilken arbetsglädje han verkar ha! Kul! Agility är jättekul, måste verkligen ta oss ut till klubben och lattja runt på banan lite oftare.

Ebba och Pelle

Åh, vad fint det ser ut,vad duktig han är! Pelle lärde sig också slalom med 2x2 metoden. Ett tips är att belöna mer framåt så att han får mer framåtdriv, då kommer det bli enklare för honom när ni sätter på fler pinnar sen :)Lycka till!

Nathalie

Haha, är det typiskt Lagotto att sniffa upp i luften som Teddie gör på första bilden? Pelle gör också det :)

Fast det kanske alla hundar gör :P

P.S Hundar

Vad har du för kamera? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress