Mr. pudel

Nu har vi just kommit hem från Öja, där vi lämnade honom för klippning, och så här se gossebarnet ut nudå! Lite tovig som han var så var det nog allt dags för en ordentlig (ned)klippning, en helt ny hund har vi fått hem!
elisabeth

Vem är det som klipper i Öja? Klipper de bara lagottos eller andra raser också? Pendi börjar vara i behov av klippning innan vintern hon också.. :p

Catta

Hoppas du inte betalade många € för den där klippningen... Om det är en nedklippning så förstår jag. Men en korrekt lagotto klippning är det verkligen inte! Att klippa lite och ofta (ca 2 ggr i månaden) hjälper pälsen att locka sig korrekt, då tovar den sig inte lika lätt heller. Hur är hans lockar? Är de som "ringar" eller är han mest bara vågig?

Dessi

Till ovanstående:



Klart det inte är en korrekt lagottoklippning. Tycker själv det syns att det är en nedklippning, skulle vi velat ha en riktig lagottoklippning skulle jag klippt honom här hemma som jag vanligtvis gör, men denna gången ville jag ha en ordentlig klippning samt tovborttagning. Och, ja så här klipps en lagotto några gånger per år, alternativt rakning. Och nej, han är vågig, ej lockig.

Fredrika med Ella & Swea

Nej men tack så mycket! :) det är himla roligt att tävla tycker jag, men nu är det mammaledigt för Ella! Kul det också i och för sig men lite nervigt! Tävlar ni någonting? :)

Nathalie

Men herreguud, kände knappt igen honom :) Vilka stora öron, sötis :*

Pudelmatten

Va kul att se att en lagotto kan bli kallad pudel (apropå rubriken). Jag har nämligen VÄLDIGT många gånger fått frågan "Åh, är det en lagotto?" om min aprikosa mellanpudel :P

Sara

Så söt han blev i sin nya korta frissa själv föredrar jag "sport" klippning på dom flesta raser tycker dom är snyggast så :)

emelie

åh så söt han blev! jag gillar dom nästan alltid bäst nedklippta, man ser så mycket mer av dom då på nåt sätt. :) supersöt!

hugan

Sicken sötnos! Vad kul att hitta igen en till Lagottoblogg! Har en lagottotjej på dryga året, som jag precis klippt nu ;) Hon är inte alls lika duktig på lydnad som Teddie, tvärtom ett rejält bustroll som tror hon är tuffast i världen..! ;/

Elin

Tack! <3

Ebba

Njae, hon visar ganska bra på bilden vad hon tycker om det ;) Tur att hon är snäll och låter mig göra det ändå! :)

Stina

Men så söt han blev då <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress