Blogguppdatering och godnatt!

~ Trött vovve och tvångspussande av husse ~

 

Eftersom min kamera är på reparation just nu kommer bloggen vara lite mer stillastående ungefär en vecka framöver, har iallafall inga nya bilder att bidra med just nu så får se hur det blir undertiden. Just nu kör vi på med lydnadsträningen som vanligt samt lite agilityträning och slalomen börjar falla på plats. Håller också på att leta efter en passande nomesele(dragsele) till Teddie, skall börja med pulka- och skidtolkning i vinter så nu väntar vi bara på snön! Mer uppdatering så fort som möjligt, men nu säger Teddie godnatt för ikväll.

Elin

Använd ett bra spraybalsam, sen är det bara börja borsta :)

hugan

Ni verkar så jätteduktiga! Vore roligt att komma på några knep för att få upp intresset för lydnadsträning, min Elsan är alldeles för nyfiken på allt annat runtomkring....har stora problem med att få henne att gå utan att dra i kopplet bara..!

Några tips?

hilda

Sv: Tack!

Ja, jag ställer inte ut honom, så jag tycker det är smidigast att ha honom kortklippt även runt huvud och nos. Tycker man får vara där jämt och pilla bort småskit som fastnat i skägget under promenaderna annars, och det forsar vatten på golvet så fort han dricker.



Gillar inte skäggiga hundar egentligen, så det är väl en stor anledning också ;-)

Angelica & Bowie

Tack detsamma! :)

Cici

Hittade hit genom hugans blog. Har lagt in din blogg på min blogglista med tanke på att mina valpköpare kanske hittar till din sida. Ja för att jag ska kunna läsa din sida ocks förstås. Jag har träffat Teddies pappa och hans trevliga matte flera gånger.

Ha det så gott!

Elin

Kolla bloggen, har lagt upp lite nu ! :)

Bernermorsan

Bra att höra att ni är nöjda med täcket Hopaps det blir lika bra för Rocky.

ulf

Det skulle ju vara lite ord också. Hade för brått att skicka.:)

Tack för kommentaren på min blogg. Vilken skön hund du verkar ha. Fina bilder och jag förstår att du längtar efter kameran.

Ulf

Hanna

Vilka mysiga bilder :)

Lisa

Skitkul att tolka efter jyckarna! Hoppas ni får lika kul i vinter som vi hade förra året :)



Sv: Ja, Casper är allt en liten charmbomb :)

Jeanette & Fernando

Jätte mysiga bilder! Vi väntar också...eller inte, på snö massorna. Men om dom nu kommer som lovat har vi också tänkt att pulka oss runt i vinter :D Får kika in fler grr och ser hur det går för er. Tråkigt med kameran men jättetrevlig blogg...Ha det gott & tak för komentaren om bilden på min lille kille...Ha det gott // Jeanette & Fernando

Paulina och Bouka

Sv: Tack! Vad roligt att du hittade till min hemsida :)

Du har också en väldigt fin blogg, fin hund har du också :) Hit kommer vi garanterat tillbaka! Både tränar ni och tävlar?

Beatrice Pettersson & Otto

Hej!

Nu är det dags att utse årets Hundblogg 2011!

För att komma till tävlingen så är det bara att gå in på länken och följa instruktionerna!

http://lillaotto.bloggplatsen.se/2011/10/25/6520109-arets-hundblogg-ska-utses-hos-wwwlillaottobloggplatsense/#kommentarer



Jag hoppas att just DU vill vara med och slåss om priset!



//Beatrice & Lilla Otto

C.J.

Vilken mysig bild den översta är. Tråkigt med kameran... Måste också ta och lämna in min nån gång, så jag blir av med fläckarna.

C.J.

Sv: Jaha. Fy, det är ju ännu värre än fläckarna. Tur att det gick på garantin.



PS. Har precis fattat det här med att svara på kommentarer. Har alltid svarat i min egen blogg innan. ;)

Paulina och Bouka

Sv: Okej, hur gammal är han? :)

Vi har debuterat i agility i sommar. Nu har vi uppehåll o tränar inför mer tävlingar nästa säsong. Om allt blir som planerat blir det debut i lydnad också :)

C.J.

Sv: Nä, det fungerar inte. Så det sitter på sensorn skulle jag tro. Som tur är så är de inte särskilt stora och de syns inte om det är lite rörig bakgrund.

Erica

åh säg till om du hittar någon, hade varit kul att testa lite lätt med felice=)

Jenny & Kex

jag älskar alla bilderna du tar! Jag önskar jag var lika duktig att fota.. ;)

emelie

hoppas kameran kommer tillbaka snart så vi får massa nya mysiga bilder! :)

Hannah - littlebridtoldme

Hihi har en liten cocker/cavalierkille som snarare tvångspussar mig :) Men det gör inget för det är så mysigt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress