Mera utställningsträning

Idag har vi varit ute på åkern och utställningstränat lite grann. Gick väl helt okej, dock var det kanske inte så smart att träna på ett jordigt ställe med högt gräs och massa dofter så att han gärna ville gå med nosen i backen, men det gick ju helt okej ändå :)

C.J.

Ni är verkligen i tränartagen gällande utställning. =) Kul!



Sv: Ja, det känns alltid skönt när det får bra. Men det finns ju alltid saker att fila vidare på. =)

Nathalie

Duktig han är, såklart han är ju en lagotto ;D



Sv; Vad roligt, håller tummarna för att det kommer gå bra :))

Emelie o Nova

Vad duktiga ni är :)

Jenny

På en utstl. så är det mycket dofter där med så sånt där är bara bra träning ;D

Tycker det ser fint ut :)

Kan också ta och tipsa att du kanske ska gå en liten kurs i junorjandling? Jag har gått några sådana och har fått mycket hjälp men hur jag ska ställa, för där får man ju en bedömining på hur man ställer hunden när man tävlar i det.

Men annars så tycker jag att det ser bra ut med er :)

Hmm måste själv kolla hur det är med ringträningen på mig och min Teddy, ska ställa i Stickholm i dec och har inte hållt på med utstl på ett år :S

Nathalie

Han ställer sig snyggt med framtassarna vid mina ben, men hans bakdel står mer åt vänster om du förstår ;P Han står liksom böjd med kroppen :S

Det jag menar med att kasta godis är att när han står bredvid klickar jag och kastar iväg godisen på golvet så att han går att hämta den för att sedan ställa sig i forposition, snett >.< Ja jag använder mig utav klicker, sådär sm du gör på filmen tränar jag med Pelle också men det blir aldrig någon utveckling av det :(



Hoppas du förstår lite av mitt virriga inlägg ;) :)

Nathalie

Nej, jag klickar inte när han gör fel.. Jag har provat att både klappa på benet och att vrida på axeln, men det fungerar inte :( Det jag har gjort när han ställt sig snett är antigen att flytta hans bekdel med handen eller att flytta på mig så att han flyttar efter och förhoppningsvis ställer sig rakt.

Förstår du mitt problem? Väldigt komplicerat om jag får säga det själv :P



Nathalie

Nej jag har märkt att det inte hjälper .. Att vänta ut honom fungerar inte heller då står han bara där och tittat undrande på mig :s

Ahh Pelle som är s jäkla smart i vissa fall verkar så dum just nu :PP Nejjdå men man blir ju lite frustrerad när man känner att han inte tar till sig av det jag försöker visa honom :S

linnea

Ser bra ut (inte för att jag kan något om utställning men ändå);)

Emilie & Tess

Det ser jättefint ut! :)

Ulrika

Vilka proffs ni är! Superduktiga! Mina tips är av det som jag ser på filmen att du kan tänka på att öka farten lite (svårt att springa fort på en åker men då du springer på bättre underlag) men bara lite så att han får ut stegen mer. Då du ställer upp honom tänk på att du skall kunna röra dig så att du ser var han har fram och bakbenen. Behöver du så skall du kunna korrigera honom utan att han störs av att du tar i honom. Ibland kan det vara lättare att ställa honom framför en stor spegel så ser du hans sida som domaren ser i spegeln och på så sätt lär du dig korrigera honom. Lite tips bara. Ni är jätteduktiga och du har en jättefin kontakt med honom. Angående din lagotto så bör du oxå tänka på att han skall ha längre päls då ni ställer ut så planera dina klippningar och spar päls på ex ben och lår och huvud så att du har lite att forma från. Lycka till! Du har en jättefin hund och NI ÄR JÄTTEDUKTIGA!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress