Ett eget lydnadshinder!

Idag har vi snickrat ihop ett alldeles eget lydnadshinder, så nu kan vi träna hoppet hemma! Märkte att jag hade lärt in hoppet fel, vi har tydligen andra regler här i Finland gällande hoppet än i Sverige så nu blir det att träna på ett annat sätt, men det verkar inte bli några problem, Teddie fattade vinken direkt!

Linda

Tack för kommentaren i min blogg!

Jättefin blogg och supergullig vovve!

Linn

Vad duktiga ni är :D.

Nathalie

Vad händig du är :)



Sv; Jaa, jag märkte att jag tittade ner för mycket när jag såg på filmen! Det där med att han inte sätter sig i fotposition är pga av att hans ägare inte vill att vi ska lära honom varken sitt eller ligg, tills han blivit utställningschampion (han har ett cert kvar) varför vet jag inte :/

Tror du att det kan medföra komplikationer?

Nathalie

Sv; Han ska ju ställas på Stockholm hundmässa den 11 december, men det är ju inte säkert att han får cert då..

Jag har för mig nu när jag tänker mer på att att hon sa att han kommer sätta eller lägga sig i ringen, tycker jälv att det låter lite konstigt, men man får ju acceptera det :(

Nathalie

Sv; Han ska ju ställas på Stockholm hundmässa den 11 december, men det är ju inte säkert att han får cert då..

Jag har för mig nu när jag tänker mer på att att hon sa att han kommer sätta eller lägga sig i ringen, tycker jälv att det låter lite konstigt, men man får ju acceptera det :(

Nathalie

Sv: Ja, kanske är bäst så :(

linnea

Vad ni är kreativa! Snart får ni inte plats i trädgården längre ;)



Hur är hoppet i klass 1 i Finland?

Emmy

Bra snickrat! Jaha, är det olika regler i Sverige och Finland? Har jag inte ens funderat på. Vad är skillnaden?



Bra jobbat!



Emmy

Sara

Vilket bra hinder du snickrat ihop smart och praktiskt att ha hemma :)



Jag har sett att dom även skickar halsband till andra länder kostar lite mer i frakt bara.

Mathilda

Va duktig du är! Det är ju smidigt att ha ett eget hinder hemma :)

C.J.

Va duktiga ni är! Händigt av dig att snickra ihop ett eget lydnadshinder! =)

Flappy - follow our way to reach the top!

Vad duktiga ni är! :)



Sv: Tack! :)

Elin

Fint snickrat! :D

Nathalie

Sv; Jo det var ju det jag anade :( Jag är ju bara intresserad av själva apporteringsprovet och inte jakt, men det är ju synd för jag tror att Pelle skulle uppskatta det :/

Nathalie

Sv; Jo det var ju det jag anade :( Jag är ju bara intresserad av själva apporteringsprovet och inte jakt, men det är ju synd för jag tror att Pelle skulle uppskatta det :/

Kelli

Fiint, duktiga är ni :)

Tessan

Jösses så synd att en del utställare/uppfödare tror att en "lydnadshund" inte kan stå snyggt på utställning utan att sätta sig ner på en gång!! Hundar är faktiskt intilligenta varelser och har man lärt den"stå" så är det INGA problem!! Jösses har ställt Primo en del han har 1 cert och har ställts på WWS i stockholm där han kom på 4:e plats....Inte haft ett enda problem med att har satt sig, lärde honom bara "STÅ" säger stanna vid lydnaden( som jag ju inte är så duktig på men jag tycker det är tråkigt;) )!!! Träna du sitt... du verkar ju vara en väldigt duktig tjej med en duktig hund!!

Kramis!!

Yvonne och Totti

Hej! Jag blev nyfiken på hur hoppet i lydnaden ska utföras i Finland. Är det klass 1 du tränar inför?



Hälsningar Yvonne

Tessan

oops skrev jag svaret på fel??Ooops hmmmm:)

elin

Åh ett eget lydnadshinder skulle jag också vilja ha, =)

julia

Hej, hade du kunnat visa hur man gör ett sådant hinder? Säkert någon mer som hade velat det! PS. Fin blogg och roöig att läsa :)

Julia

Var kan man hitta hur man gör ett sånt där lydnadshinder? :) tacksam för svar !! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress