Utställningsträning

 

Nu verkar det ha lossnat! Har hållit på och tränat inför match showen ett litet tag nu, förut ville han antingen gå med nosen i backen eller så dra framåt. Men nu idag springer han riktigt perfekt både inomhus, utomhus och i nya miljöer.
Emma

Det låter ju jätte härligt ! Är det din första hund ? :) Jag har bara Loke och vi har jobbat en del med lydnaden och även spåret nu. Lydnaden har han ingen motivation för längre tyvärr. Vet inte om det har med åldern och göra (han är lite mupp just nu) .. Eller om det bara är så.



Han älskar viltspåret i varje fall så jag låte rhan gå på det, vi ska försöka oss på ett championat nästa år var det tänkt.



Utställning har tidigare inte intresserat mig men tror att det börjar göra det faktiskt. Agility verkar med skoj men loke blir för stressad så det fungerar inte.



Jag funderar på en till hund. En belgisk vallhund (terv) jag vill till SM i lydnad och ha en riktigt riktigt arbetande hund. Så letar runt lite. Kommer det något som passar så blir det två hundar. Annars får det vänta.

Bella och Chica - En hundblogg!

Jag tänkte bara höra om du har gjort din design? Den är verkligen superfin!

Om det är du undrar jag om du har lust att hjälpa mig med en header? har totalslut på fantasin nu! :o



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress