Bus i snön ♥

 

Idag har vi fått lite mera snö och blåser gör det också, den riktiga vintern är allt påväg nu, kallt börjar det bli också. Det officiella resultatet från Teddies höftröntgen har nu idag kommit ut och han har B/A höfter, hela kullen ser lovande ut, alla hittils röntgade kullsyskon har A och Teddie B/A. Då är det bara ögonlysning som står näst på tur!

 

Nathalie

Haha sötnos :>

Emelie och huliganerna

Guuud så mysigt med snö och härligt med fria höfter!

C.J.

Grattis till röntgenresultatet! =)

Linnea

Härligt med bra höfter!



Sv: Oj, det vet jag faktiskt inte :) Återkommer med svar när jag har frågat fotografen. Ikväll/inatt drar vi till Stockholm så fort han kommer innanför dörren efter jobbet, men jag ska meddela objektiv när vi kommer hem igen. Det enda jag vet är att han fotar med en Nikon D3S.

Emma & Elsa

Vad härligt det ser ut! Själv var vi också ute i snön alldeles nyss, det är härligt att de hur kul hundarna tycker det är. :)



Grattis till höfterna!

Emma

Vad roligt med bra höfter! Jag vet inte om det är något jag fått för mig bara men är det inte väldigt vanligt med C-höfter och sämre på just lagotto?



Emma

Sv: Självklart ska man vara noga med val av uppfödare oavsett ras :) Vilken tur att du lyckades hitta en så pass bra uppfödare och att det gav utdelning i en friröntgad hund :)



Jag hade fått för mig att just dåliga höfter var ett lite rasreleterat problem hos lagotton precis som det finns andra rasrelaterade sjukdomar hos andra hundar. Men precis som du skriver beror det ju såklart på dålig avel :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress