Enda nackdelen med pälshund är...

TADAAAA!

Såhär ser han ut efter en liten promenad nu när det kommit lite snö, gissa hur han kommer se ut i vinter med massvis med snö att plumsa runt i :D

Kelli

Ååh, hatar när det blir sådär xD

Anna med Salsa

Kikar in här min jakt efter aktiva lagottobloggar. Hihi, det har vi ännu inte fått uppleva i södra Sverige. Jag ser framemot att min 10-månaders ska få uppleva snö för första gången. Tror att det kommer att bli mycket bus.

Tant huga

Precis så där fast ännu värre ser Elsan ut! Här är det snöbollar under magen t.o.m.! Det får bli en snabbdusch efter promenaderna nu.

Nathalie

Sv: Pelle har inte ställts ut ännu, men imrogon smäller det :D

Frida & Zita

Ska nog inte klaga över lite blöta tasser vintertid ;)

C.J.

Usch och fy för snöbollar i pälsen...



Sv: Ja, Igor är allt bra söt!

Jenny & Kex

sv; hon smet ifrån när mamma skulle ut med dom så passade Zenta på att smita när mamma vände ryggen till ;)

Jenny & Kex

sv; ja! Hon hade en himlans tur den här gången!



Bryr sig lilla teddie om dom där snöbollarna vid tassarna? Min lilla Ida kan knappt gå när hon får såna. Skuttar runt på alla möjliga vis, haha. Ett tips är balsamspray. Det fungerar lite om man sprutar på det på pälsen innan man ska ut. Och sen så kan man smörja på Försvarets hudsalva under tassarna på dom så är det lättare att få bort isklumparna dom får där ;)

Jenny & Kex

förresten så har jag en liten fråga till dig. Skulle du kunna mejla mig så att jag får din mejladress. Skickade iväg min här nu ;)

linnea

Hahah sånna får tom Coco ibland :)

erika

Men söötnos då! :-)

Dannielle

Tack! :)



När jag ser den där bilden på Teddie är jag ändå rätt glad att jag inte har en pälshund. ;)

Nathalie

Sv: Jag tyckte också det var konstigt, Pelle har ju två cert sedan innan så han är ju bevisligen rastypisk!

Jag tror att det kan bero på att Pelle såg för tunn ut, pga att han är lite tunn just nu och att han inte har så mycket päls :s

Pelles uppfödare var där också och hennes hane blev BIR :D

Nathalie

Sv: Ja precis, vi har iaf ökad på maten i hans foderstat så att han ska få mer skinn på benet :D

Nathalie

Sv: Oj glömde, ja vi fick se bedömningslappen, kommer dock inte ihåg allt då ägaren sparade den, men det stof någonting om att han hade för tunna hasor :s

Jag hörde att det var flera som satt bakom mig som också lät förvånade över att han inte fick Excellent :p

Nathalie

Sv: Jo självklart, förklartade kanske dåligt! Det var ägaren som rådde oss att öka fodermängden pga att precis innan han flyttade in oss oss böt han från valpfoder till vuxenfoder så 4dl räckte inte till längre eftersom att det är mer protein i valpfodret, hon tyckte att han behövde just mer hull men jag har även tänkt att börja cyckla med honom när jag blir frisk så den extra maten kommer bli behövlig :D

Anna med Salsa

Sv: Tack för kommentaren angående min träning. Jag har ju också tänkt lite så att det skulle bli lite rörigt att träna för många moment samtidigt, men i söndags så gick ju träningen bra så ... Jag är ju nybörjare så jag provar mig ju fortfarande fram vad som passar oss båda bäst. Det är jättebra att få synpunkter och tips. Hoppas kunna tävla i lydnad så småningom, men än så länge är det ju mer vardagslydnad som vi håller på med.

Maja o Zoro

åhh vill oxå ha snö!

fin lagotto :)



sv; tack :D

lenelagotto

Oj, jag vill ha snö här också, men försöker att inte ännu tänka på dom där snöbollarna i pälsen...

pshundar

Hos oss är det bara Whisky &Rambo som får snökockor på tassarna &benen, vi klipper bort pälsen! :) Vill också ha snö! :)

Nathalie

Sv: Tack för tipset :)

Jag kan passa på att berätta att efter en dags träning så backar han ända tills jag klickar :D

Jag tycker själv att han redan jobbar ganska mycket med bakbenen, men jag vet ju inte :s Kan försöka filma lite senare så att du kan se :))

Nathalie

Sv: Ja gör det, alltid kul att se :)



Tack förresten, du har gett mig många bra tips :D

Jenny och Kex

sv; ja absolut! Gör det om du vill :) Jag har inte dig heller på min länklista. Lägger till dig sen ;)

Linnea

Här kommer svaret om objektiv: Nikon D3s kamera. Objektivet vid detta fototillfälle var ett 24-70mm 2,8.

Nathalie

Sv: Konstigt :s

Hon har kanske stängt av inför jul, hoppas det löser sig då! :)

Nathalie

Sv: Konstigt :s

Hon har kanske stängt av inför jul, hoppas det löser sig då! :)

Busan

Jag vet Teddie! Eländes snöklimpar! Jag älskar att springa i snön men det är inge kul att se ut som en snögumma sen. Kram från kennelkompisen Busan

Malin

Ha ha ha känner igen det där! =)

Elin

Hur gammal är Teddie? :3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress