Lätthanterad.

Lite märkliga och annorlunda bildvinklar, men de får duga.

Har kommit fram till att Teddie är en väldigt lätthanterad hund vid skötsel. När jag läser på nätet verkar det finnas en del som har stora problem att hantera sina Lagottos. Hundar som vägrar låta någon klippa klorna eller borsta igenom pälsen. Undrar hur dessa problem har uppkommit, har de aldrig tränat hunden? Själv har jag inga problem med att hantera Teddie, tandkontroll går fint, kloklippning detsamma och när jag klipper honom brukar han passa på att ta en tupplur, detsamma när jag reder ut tovor och pillar och rycker hårstrån ur öronen på honom, ibland råkar jag knipa honom ordentligt med pincetten i örat och då är det nästan jag som skriker till istället och han ger mig bara en förvånad blick, om ens det.
Anonym

Hej hej. Vill du också få chansen att synas framför mina 600 - 1200 läsare?

Va med på DAGENS BLOGG HOS MIG!

Direktlänk till DAGENS BLOGG:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/august/utkast-aug-11-2011.html#comment

Reby Solo - Hundbloggare

Om man tränar dem aktivt och håller på mycket med dem ända från valpstadiet så är det nog som sagt inga problem :P Det beror väl snarare isåfall på ägaren än hunden :)

Linnea

Vad skönt att han är så lätt att hantera! Underlättar verkligen vid veterinärbesök, kloklippning och liknande. :)

Emelie o Nova

Det är nog många som glömmer av att det är lika viktigt som all träning redan från början. Vad skönt att han är så lätthanterlig. Allt blir så mycket lättare då ;)

HANNA

nu är dagens blogg AVLSUTAD! klicka på länken för att komma till den nya tävlingen och se om det var du som vann :)

http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-3.html#comment

Lina

När den är valp så brukar de ju sprattla och pipa och då kanske många blir rädda för att göra fel. De klipper i pulpan och tror att hunden aldrig kommer förlåta dem. osv.

Eller så är de för lata. :S



Fann din blogg via vovve och kommer absolut att komma tillbaka. :) Jättemysig med underbara bilder!

Lovisa & Schapparna

Sv: Tack! Teddie är också jättefin! =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress